BAWARIA

Katarzyna Urbańska

Katarzyna Tkaczyk

Sprawozdanie

Wyjazd do Bawarii miał miejsce w dniach od 1 do 9 grudnia. Został zorganizowany przez nauczycieli Gimnazjum nr 3 w Gliwicach, głównie p. Lubinę i p. Gruszczyk-Kubińską. Środkiem transportu, którym przemieszczaliśmy się podczas pobytu był bus. Nocowaliśmy w schronisku młodzieżowym- Haus der Begegnung.

Po spędzeniu pierwszej nocy w Eggenfelden, pojechaliśmy do austriackiej miejscowości Salzburg. Odwiedziliśmy tam jarmark bożonarodzeniowy i różne zakątki miasta. W poniedziałkowe przedpołudnie złożyliśmy wizytę burmistrzowi Eggenfelden. Zdobyliśmy wiele informacji o jego pracy, a także mogliśmy zadać mu własne pytania. Później zwiedzaliśmy Landshut.

Następnego dnia pierwszy raz poszliśmy do szkoły Karl von Closen Gymnasium, gdzie przydzielono nas do różnych klas. Po zakończeniu lekcji lepiej poznaliśmy innych uczestników wycieczki, dzięki warsztatom integracyjnym. W środę jak zwykle uczestniczyliśmy w lekcjach. Po powrocie ze szkoły pojechaliśmy na zakupy. Szóstego grudnia, po obiedzie, zobaczyliśmy miejsce urodzenia obecnego papieża Benedykta XVI oraz przeprowadzaliśmy wywiady.

Ostatniego dnia pobytu w Niemczech poznaliśmy specyficznego, wybitnego artystę- Michaela Kreutera. Ten wspaniały człowiek oprowadził nas po przepięknych, barokowych kościołach.

Wycieczka bardzo nam się podobała, a wyjazd uważamy za udany. Chętnie powtórzymy tę przygodę za rok.

Eggenfelden, 8.12.12 r.

Rano pierwszego grudnia wyjechaliśmy z Gliwic do Eggenfeleden. Podróż zajęła nam cały dzień. Po przyjeździe byliśmy bardzo wyczerpani, więc bez zwłoki udaliśmy się na zbawienny spoczynek do naszych apartamentów.

Następnego dnia wstaliśmy rześcy jak skowronki. Entuzjastycznie wyruszyliśmy na wycieczkę do Salzburga. Spędziliśmy tam boskie przedpołudnie, spacerując po uliczkach oraz podziwiając uroki lokalnego Weinachtsmarktu. Zobaczyliśmy tam również grób rodziny Mozarta. Później posililiśmy się w restauracji McDonald’s i pojechaliśmy do Burghausen. Zwiedziliśmy tam jeden z najdłuższych zamków na świecie.

Poniedziałek był bardziej oficjalny, ponieważ zostaliśmy zaproszeni do ratusza na spotkanie z burmistrzem Eggenfelden. Dowiedzieliśmy się wiele na temat życia miasta. Po owocnej wizycie odwiedziliśmy okoliczne sklepy, po czym pojechaliśmy do Landshut i zobaczyliśmy kolejny, tym razem bawarski Weinachtsmarkt. Na koniec poszliśmy do Netto i zakupiliśmy prowiant na kolejne dni.

We wtorek wczesnym rankiem pobiegliśmy do Gymasium Karl von Closen. Cały dzień pilnie słuchaliśmy i pracowaliśmy na lekcjach. Po pysznym obiedzie Pani Dzięgiel pomagała nam się zintegrować. Prowadziła warsztaty, które pozwoliły nam się lepiej poznać. Na zakończenie dnia pojechaliśmy na duże zakupy.

W środę znowu poszliśmy do szkoły. Wtedy atmosfera się już rozluźniła i zawarliśmy nowe znajomości. Po obiedzie odbyły się kolejne zajęcia na temat stereotypów. Oglądaliśmy interesujący i dający do myślenia film. Wieczorem pojechaliśmy na spotkanie z burmistrzem Pffarkirchen, od którego otrzymaliśmy bony pieniężne, wykorzystane później na targu bożonarodzeniowym.

W czwartek byliśmy w gimazjum, po czym udaliśmy się na wycieczkę do Altotting. Odwiedziliśmy tam bardzo urodziwy Weinachtsmarkt oraz piękny kościół. Miasto to często porównywane jest do polskiej Częstochowy. Zwiedziliśmy także miejscowość, w której urodził się obecny papież.

W piątek spędziliśmy ostatni dzień w szkole i nie chętnie pożegnaliśmy się z naszymi nowymi znajomymi. Resztę dni poświeciliśmy w napiętej atmosferze na przygotowania do spotkania z ważnymi osobistościami z Eggenfelden i okolic. Po udanym występie odetchnęliśmy z ulgą i poszliśmy spać.

W sobotę z samego rana wyruszyliśmy na wycieczkę do Polling w odwiedziny do znanego niemieckiego kolorysty Michaela Kreutera. Okazał się on szalenie sympatyczny i oprowadził nas po dwóch pięknych kościołach. Pierwszy z Boltenbuch poświęcony był św. Augustowi. Drugi z nich nazywany jest kościołem na łące. Kościół pielgrzymkowy w Wies znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Obydwa podziwiane przez nas kościoły zostały wybudowane w stylu rokoko.

Bardzo miło spędziliśmy tutaj czas i pragniemy przyjechać tu ponownie w przyszłym roku. Mamy nadzieję, że uda nam się nawiązać jeszcze lepszy kontakt z tutejszą młodzieżą.

Alicja Polańska, Justyna Konior,

Maciej Widłak Aleksandra Szlachciak,

i Małgorzata Kubińska

ZAPRASZAMY do obejrzenia zdjęć w GALERII

Prezentacja

Joomla templates by a4joomla

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce Zobacz informacje na temat plików Cookies Czytaj więcej....

Akceptuję ciasteczka na tej stronie.